Buurvrouw Truus Kookt en Kleurt voor Jou …

Een blog over vega(n) koken en eten en over mijn illustraties voor kinderen.

Raw and healthy chocoladefudge to lick your fingers bij af ;-) Duw het mengsel in een

1972313_840840965941909_1184949742_n-2

Ik kan er niet veel meer over zeggen. Dit is echt zo lekker! Toen wij ongeveer een jaar geleden besloten om nog zo min mogelijk suiker te gaan eten, dacht ik eerst dat dit dan ook betekende dat we moeten wennen aan eten en snacks die minder lekker zijn. Niets is echter minder waar. Deze fudge is daar het ultieme voorbeeld van. Ken je dat ? dat je ineens zo’n zin hebt in chocolade. Grijp dan niet meer naar de reep die voor het grootste deel uit melk of room bestaat, maak pak deze fudge uit de vriezer die gemaakt is van gezonde ingrediënten. Ik weet zeker dat je het HELEMAAL met me eens zult zijn hoe lekker het is! Deze fudge bewaar je in de vriezer en is ook prima te gebruiken als toetje. Een bol bananenijs (puur banana) uit de slowjuicer erbij en je hebt een Top-Toet!

Het recept komt van de volgende website: Chocolatecovered Katie . Een prachtig blog met de heerlijkste heerlijkheden.

Dit heb je nodig:

  • 1 cup ontpitte dadels
  • 1/2 cup ongezouten amandelen
  • 1/4 cup ongezouten walnoten
  • 2 x 1/4 cup raw cacao poeder (of gewone voldoet ook)
  • 2 rijpe bananen
  • 4 el zo natuurlijk mogelijke pindakaas of amandelpasta
  • 4 el honing of agavesiroop

Dit moet je doen:

Laat de dadels 30 minuten weken in warm water. Mix de dadels, amandelen, walnoten en 1/4 cup cacao in je keukenmachine met het snijmes. Je moet een soort deeg krijgen en dan is het goed. Duw het mengsel in een ovenschaal of bakvorm van ongeveer 20×20 cm. een ronde bakvorm is ook leuk, dan kun je er pinten van snijden. Ik bekleed mijn bakvorm altijd even met bakpapier zodat de fudge gemakkelijk loslaat. Mix dan de rest van de ingrediënten in je keukenmachine. het wordt een soort dikke vla. Bestrijk de bodem met de vla (best een dikke laag) en zet het geheel ongeveer 30 minuten in de vriezer. Ik bewaar het ook in de vriezer nadat ik het in eenpersoonsporties heb gesneden en deze in bakpapier heb gewikkeld. een walnootje erop als garnering, een mooi bordje eronder en je hebt gegarandeerd succes bij je gasten.

One comment on “Raw and healthy chocoladefudge to lick your fingers bij af ;-) Duw het mengsel in een

  1. Sophie33
    9 January 2015

    Ik hou ook erg van haar blog! Deze raw fudge zit er fantastisch uit! x

    Like

Leave a comment

Information

This entry was posted on 3 January 2015 by in gelukseten, koekjes en taartjes and tagged , , , .